7. B na Stožci

Rozbalte si informace

03Dub, 2023

Přírodovědná exkurze na Šumavě

Od 15. 3 do 17. 3 se uskutečnil výlet 7.B  do Střediska ekologické výchovy na Stožci, který leží na Šumavě. Ve středu ráno jsme měli odjíždět vlakem v  9:01, avšak měl zpoždění cca 17 minut. Ve vlaku si většina buď povídala, nebo byla na telefonech. Cesta trvala něco málo přes hodinu a půl. Jakmile jsme přijeli, šli jsme do našeho střediska, ve kterém jsme se ubytovali… . Chvíli jsme měli volno a potom jsme šli na oběd do restaurace s názvem Pstruh. K obědu byl holandský řízek s kaší a nebylo to vůbec špatné. Po obědě jsme přišli zpět a čekal nás první z programů, což byla prezentace o Šumavě (co tam žije, roste apod.) . Prezentace byla zajímavá, dozvěděli jsme se pár užitečných věcí. Po prezentaci jsme se šli obléct a šli jsme ven. Rozdělili jsme se na skupiny většinou po čtyřech. Úkol byl takový, že vždy jeden ze skupiny půjde najít číslo otázky.  Odpověď na ni jsme předtím slyšeli v prezentaci. Jakmile ji našel, přiběhl zpět a přetlumočil otázku zbytku družstva. Všichni se shodli na odpovědi a napsali ji na papír. Za správnou odpověď jsme si připsali 1 bod. Potom jsme si šli až do večeře odpočinout. K večeři byly borůvkové knedlíky, taky výborné. Už se pomalu stmívalo a my jsme přišli na ubytovnu. Byly pro nás připraveny aktivity jako třeba schovka, nebo hra times up. Později večer někdo šel spát, někdo ne.

Ráno jsme se vzbudili a šli na snídani. Snídaně byly formou švédských stolů. Byly tam k mání rohlíky, koblihy, šunky, sýry atd… Po snídani jsme se vrátili a dopoledne jsme byli rozděleni do dvojic. Dostali jsme papír na odpovědi a hledali poznávačky nebo otázky, které byly umístěny všude po ubytovně. Následně jsme se vydali na Stožeckou kapli vzdálenou cca 4 kilometry od střediska. Během cesty pro nás byly připraveny aktivity např. poznávačka stop zvířat. Po této aktivitě nás čekal oběd, byla sekaná s bramborem. Toto jídlo bylo také chutné. Odpoledne jsme měli další program, což bylo mikroskopování. Bylo tam k vidění třeba krysí srdce, lidská krev atd… Večer jsme šli na večeři, kde nás čekalo vepřové maso s knedlíkem a zelím. Bylo to velmi dobré a po jídle jsme se rozhodli zahrát si zase na schovávanou. Bylo to velmi zábavné, jak jsme se po pokoji schovávali a hledali se navzájem. Nakonec jsme všichni unaveni odešli na pokoje, kde jsme se uložili ke spánku. Druhý den jsme měli ještě jeden dopolední program, který byl celkem zábavný. Jednalo se totiž o výrobky z vlny, která pocházela z ovcí kousek vedle střediska. Někteří vyráběli třeba tučňáky, někteří jezevce a další zvířata. K obědu byl řízek s hranolkami. Bylo to natolik dobré, že nám paní kuchařka přichystala druhou porci hranolek. Po obědě jsme se sbalili a šli čekat na vlak.

Výlet se všem líbil a určitě na něj nikdy nezapomeneme.